
Az Európai Unió versenyjogi szempontból vizsgálja a reklámadót, de arra nézve nincs elvárás, hogy egy- vagy többkulcsos legyen az adónem. Ezt Navracsics Tibor, az Európai Bizottság magyar tagja nyilatkozta Globál című műsorunkban.
„Én nem találkoztam ilyen kritériumrendszerrel. Ami ebben az esetben is, de más magyar esetben is nagyon fontos lenne, vagy fontos, az a folyamatos együttműködés a bizottsággal. Nevezetesen itt arra gondolok, hogy – akár egykulcsos, akár többkulcsos – magának az adónak a megalkotása során vagy bevezetése után jelentkező problémák kezelésénél nagyon fontos, hogy folyamatos kapcsolatban legyen a magyar kormány és a bizottság illetékes főigazgatósága vagy biztosa, hogy a koncepciót – akár egykulcsos, vagy akár többkulcsos – ismerjék."
Korábban Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter Brüsszel várható kötelezettségszegési eljárására hivatkozva javasolt egykulcsos reklámadót a progresszív rendszer helyett.
A teljes interjút megtekinthetik ma este 22.30-tól a Hír TV-ben.