NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvKülföld
Nem tudni, hol tanult meg repülőt vezetni az öngyilkos reptéri dolgozó

Nem tudni, hol tanult meg repülőt vezetni az öngyilkos reptéri dolgozó

Pilótaengedélye biztosan nem volt, de minden biztonsági ellenőrzésen átesett a seattle-i repülős. A férfi a reptéri személyzet tagjaként pénteken este engedély nélkül felszállt, majd egy repülős trükk után a földnek csapódott a géppel. Minden jel szerint öngyilkos lett.

  • 2018. augusztus 12., vasárnap 11:53
Vágólapra másolva!

Richard Russel kötötte el pénteken az egyik utasszállítót a Seattle-i repülőtérről, ahol dolgozott. Miután engedély nélkül felszállt, egy trükköt is bemutatott a géppel, nem sokkal később egy szigetre zuhant.

„Nagyon sok ember van, akit érdeklek. Mindannyian nagyon csalódottak lesznek, amikor megtudják, hogy én tettem ezt” - mondta a 29 éves férfi az irányítótoronyak nem sokkal azelőtt hogy az elkötött repülővel a földbe becsapódott.

A családot megrázták a történtek, közleményüket az egyik barátjuk olvasta föl az újságíróknak. „Talán hihetetlenül hangzik azoknak, akik otthon a tévében nézték a történteket, de Beebo melegszívű, együtt érző férfi volt. Hűséges férj, szerető fiú, és jó barát. Egy gyerekkori barátja megjegyezte, Beebot mindenki szerette, mert kedves volt mindenkivel, akivel találkozott” – mondta.

Az Alaska légitársaság vezérigazgatója szerint a férfi több mint 3 éve átesett az összes biztonsági vizsgálaton, és teljes felhatalmazással tartózkodott a repülőtér biztonsági zónájában, hiszen a munkáját végezte.

„Ilyen a repülés Amerikában. A repülőgépek ajtaját nem zárjuk kulcsra, mint az autókét. Nincs slusszkulcs, mint a kocsiknál. Olyan a rendszer, hogy a repteret biztosítjuk és az az általános elv, hogy az alkalmazottak megbízólevelükkel jogosultak ott tartózkodni, és a munkájukat végezni” – fogalmazott a társaság vezetője.

Az amerikai hatóságok értetlenül állnak az előtt, a férfi hogyan tudott egyáltalán felszállni a géppel. „Ismereteink szerint nem volt pilótaengedélye. Az igazat megvallva, az utasszállító repülők nagyon összetett járművek. Nem olyan könnyű repülni velük, mint egy Cessna 150-essel. Nem tudom, hogyan szerezett ebben tapasztalatot” – értetlenkedett a Horizon Air vezérigazgatója, Gary beck.

A nyomozók azt szeretnék kideríteni, hogyan készült fel a végzetes útra, egyelőre nem találják a jelét, hogy az öngyilkosságot elkövetett férfi korábban kiképzést kapott volna.