
Harmincan férnek a szerelvénybe, ami menetrend szerint Kismarosról indult vasárnap délben, a végállomás pedig a 10 kilométerre lévő Királyrét, a Börzsöny kedvelt túrázóhelye volt.
A magyar fejlesztésű vonat napelemmel gyűjti az energiát, amit akkumulátorokban raktároz. Az elhasznált áramot még menet közben újratermeli. „Körülbelül két kilowattnyit tud tölteni a menetidő alatt, és borús időben is nagyon szépen újratölt. Napi négyszeri menet belefér az energiafelhasználásába, így nagyon jól fenntartható rendszert hoz létre” – szögezte le Lengyel László, az Ipoly Erdő Zrt. közönségkapcsolati munkatársa.
A fejlesztők célja az volt, hogy a természetvédelmi területen a lehető legkevesebb energiával és kis környezeti terheléssel működtessék a vonatot. Itt még csak egy ilyen szerelvény van, ezért a hagyományos gőzös mozdonyok is megmaradnak a Királyréti Erdei Vasút vonalán.