NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld
A MÁV-vezér 160 km/h-val közlekedő vonatokat szeretne látni

A MÁV-vezér 160 km/h-val közlekedő vonatokat szeretne látni

Veszélyes üzem a MÁV, sok eszközük már 50-60 éves, de folyamatos a fejlesztés – ezt mondta az állami vasúttársaság vezetője a Hír TV-nek. Homolya Róbert szerint 4 év múlva már 160 km/h-s sebességgel közlekednek a vonatok a nagyobb vidéki városok felé.

  • 2018. szeptember 24., hétfő 21:44
Vágólapra másolva!

Valakik a késésre panaszkodnak, valakik arra, hogy koszosak a kocsik, nyáron pedig elviselhetetlen hőség van bennük.

A legnagyobb vasutas szakszervezet elnöke szerint 100-140 milliárd forintra lenne szükség például a karbantartásra a vasútnál ahhoz, hogy megfelelő színvonalon működhessen az állami vasúttársaság. Emellett a távolsági buszokkal is össze kellene hangolni a menetrendet, így ugyanis többen utaznának vasúton is.

„Az a ráhordó hatás például, ami a mellékvonalakról a fővonalra rá kellene, hogy hordja – a Volántársaság – az utazó közönséget, ez, hogyha valóban összehangolt lenne, akkor a három ülésen három utas utazna” – véli Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke.

A MÁV elnök-vezérigazgatója szerint sok felső vezetékük akár 40 éves is lehet, ami komoly karbantartást igényel. De próbálják visszacsábítani az utasokat: Homolya Róbert szerint negyven emeletes motorvonatot vesznek, ezek a jövő év végéig állnak szolgálatba, ezzel összesen több, mint 11 ezer plusz ülőhely lesz az elővárosi szerelvényeken. De fejlesztik a pályákat, így gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek majd a vonatok.

„A legfőbb cél, hogy a nagy forgalmú, nagyobb vidéki városaink felé 160 km/órás sebességgel tudjanak közlekedni a szerelvények. Egy megújult, adott esetben új kocsiflottával, személykocsi flottával. Ugye ebben az IC plusz gyártása, az Szolnokon megindult. És bizony, hogyha 160-nal tudnak ezek a vonatok közlekedni ezeken a szakaszokon – ugyanúgy, mit az elővárosban – jobb alternatíva lesz felszállni egy vonatra, mint adott esetben autópályán, ne adj Isten, egy nagy város elején dugóban, akár busszal, akár autóval közlekedni” – fejtette ki a MÁV vezetője.

Homolya Róbert szerint ez 2022-re meg is valósulhat, a fejlesztésekre az Unió 1500 milliárd forintot ad.