

Budapesti útépítési programot jelentett be a főpolgármester. Tarlós István kiemelte, hogy a fővárosi fideszes polgármesterek kezdeményezésére a még meglévő földutakat aszfaltozzák le. A 4 éves program első ütemében, 13 önkormányzat pályázott eredményesen. A két legnagyobb összegű támogatást a 18. és a 21. kerület kapta.
Elindult Budapesten egy útépítési program, amelynek eredményeként a következő négy év során felszámolják az összes földutat a fővárosban – közölte Tarlós István.
„Száznyolcvanegy földutat mintegy 41-42 km hosszúságban, 8,3 milliárd Ft értékben újíthatnak fel. Közel, összességében a programban, közel 225 km földút van még Budapesten, ami a teljes fővársori hálózatnak több mint 5 %-a. A felújítás során ezeknek a 20%-a az első fázisban meg fog újulni”– tette hozzá a főpolgármester.
Összességében a programban majdnem 225 km földút van Budapesten, amely a teljes fővárosi hálózatnak több mint 5 százaléka. A felújítás során ezeknek a 20 százaléka újul meg az első fázisban - mondta.
Támogatást nyert a II., III., XI., XII., XIV., XV., XVI., XVII., XVIII., XIX., XXI., XXII., és XXIII. kerület. A legtöbb pénzre a XVIII., valamint a XXI. kerület jogosult.
A repülőtéri zajszennyezés kapcsán Tarlós István közölte: nem fogják tudni a repülőteret elvinni onnan. „Ha valaki ilyet ígér, az nem fogja tudni betartani"– fogalmazott.
„Három olyan javaslat is van az asztalon, amelyeket feltétlenül szeretnének viszonylag minél gyorsabban megvalósítani, hogy a környező – XVIII., X., XIV. – kerületek lakóinak sorsán könnyítsenek"
„Repülési tilalmat szeretnének bevezetni a személyszállító repülőgépek tekintetében legalább a mély alvás idejére, azaz éjfél és hajnali öt óra között" – jelentette be Tarlós István, jelezve azt, miszerint ő „messzemenőkig ragaszkodik ehhez a megoldáshoz, amelynek hatása érzékelhető lenne". Több további bejelentést is tett a Főpolgármester ezeken kívül:
A Lánchíd környékének, a Rakpartot mindkét oldalon magába foglaló fejlesztése kezdődik meg. A Clark Ádám tér - Széchenyi-tér - József Attila utca és a Vigadóig az alsó rakpart fejlesztése megy végbe.
Tarlós István szerint a hármas metró fejlesztése drágább lett. Megemlítette, hogy eddig 172 milliárdot adott az unió, 40 milliárdot tett hozzá a kormány, a Főváros pedig a vonal mind a 20 állomásának akadálymentesítését végzi el. Emlékeztetett: a kettes metrónál 2 állomás akadálymentes összesen, az előző vezetés alatt ez nem volt prioritás.
Bejelentkezés 12 órakor:
A főpolgármester az ellenzék viselkedésére is kitért. Szóvá tette, hogy az idei költségvetés vitájánál egyetlen ellenzéki javaslattal, egy tanulmánykérelemmel éltek, mely azonban túl drágának bizonyult, ezért a közgyűlés nem szavazta meg, erről a jegyzőkönyvek tanúskodnak. Ugyanakkor „a jelenlegi ellenzék szellemi szintje a Horn Gyula-érát jellemző NB I-ből a megye 1-be ment vissza" – mondta. A baloldali újságírók képviselik a főpolgármester szerint az ellenzéket. „A költségvetési vitában a baloldali ellenzék másfél órán keresztül azzal kápráztatta el a sajtót, hogy Tarlósozott és Orbánozott, de egyetlen egy konstruktív javaslata nem volt, mit lehet ehhez hozzátenni?" – tette fel a kérdést.
BRFK tájékoztatását felolvasva Tarlós István bejelentette a Budapesti Kábítószerügyi Egyeztető Fórum megalakulását.
A Főpolgármester szerin az összes klasszikus kábítószer mellett hatalmas iramban terjednek a designer-drogok. A forgalmazás szervezett bűnözéssel történik és ez nemzetbiztonsági kockázatot jelent. Létrejött a nemzeti drogellenes stratégia, mely – és itt a liberális érzelműek figyelmét külön felhívta – „elsősorban nem a szankcionálásra fókuszálva lesz hatékony".
A Főpolgármester bejelentette, hogy a Tűcsereprogram nem fog megszűnni, de szerinte a fiatalok drogfogyasztását ez nem mérsékeli a gyakorlatban. Megjegyezte, hogy miközben a drogliberalizáció mellett is állnak már politikai erők, addig 2018-ban ugrásszerűen ugrott meg a designerdrogok terjedése a fiatalok körében és ezért muszáj konkrét lépéseket tenni.
Tekintse meg a teljes sajtótájékoztató: