NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld
Végleg elegük lett a fővárosi vállalkozóknak - erre már Karácsonyéknak is reagálniuk kell

Végleg elegük lett a fővárosi vállalkozóknak - erre már Karácsonyéknak is reagálniuk kell

A budapesti vállalatokat tömörítő érdekvédelmi szervezetek a fővárosi közlekedési intézkedések által okozott problémákra hívták fel a figyelmet és arra kérik a Fővárosi Önkormányzatot, hogy azonnali hatállyal függessze fel a Budapest mobilitási tervet - írja a Világgazdaság. 

  • 2023. december 12., kedd 12:30
Vágólapra másolva!

„A főváros közlekedésszervezési gyakorlata a gazdasági növekedés gátjává vált. A Budapest mobilitás terv egyoldalúan bünteti a gépjárműforgalmat, ezért arra kérjük a Fővárosi Önkormányzatot, hogy függessze fel” – hangzott el a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett eseményen, amelynek előzménye, hogy szeptember 12-én a BKIK mellett a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi Iparkamara kiadott egy állásfoglalást annak érdekében, hogy érdemi párbeszéd alakuljon ki a fővárosi közlekedést irányítók és a gazdasági szereplők között. Ám az aláírók azóta sem kaptak választ felvetéseikre.

Példátlan összefogás

A Világgazdaság közlése szerint az állásfoglalás kiadását követően a csatlakozásáról értesítette a kezdeményezőket további hat szervezet, amelyekkel együtt az aláírók 400 ezer vállalkozást képviselnek Budapesten és a fővárosi agglomerációban. A következő szervezetek csatlakoztak:

  • Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ)
  • Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Budapest és Pest Vármegyei Regionális Szervezet (VOSZ)
  • Ipartestületek Országos Szövetsége (Iposz)
  • Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ),
  • Magyar Mérnöki Kamara
  • Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary)

Jelezték az érintett szervezetek, hogy hiába figyelmeztették a fővárost, amellett, hogy a gazdasági szereplők kéréseit nem teljesítették, és érdemi párbeszéd a problémakörök nagyobb részében nem jött létre, a főváros gyakorlata nem változott.

– figyelmeztettek. Az aláírók szerint minden olyan stratégia, amely kizárólag a közösségi közlekedésre, a kerékpárosokra vagy csak a gépjárművel közlekedőkre optimalizál, szükségszerűen egyoldalú lesz. Hangsúlyozták, hogy kompromisszumos megoldásra lesz szükség, különben a kisvállalatok óriási bajba kerülnek, és még nagyobb számban fognak megszűnni.

Nem akadályozásra, hanem megoldásra van szükség

Nagy Elek, a BKIK elnöke szerint Budapest a nemzet fővárosa, ahol az elmúlt években 50 százalékkal nőtt a gépkocsik száma, amit nem lehet megakadályozni, inkább meg kell oldani.

Az elmondása szerint

Nagy Elek hat pontban szólította fel a Fővárosi Önkormányzatot, hogy azonnali hatállyal:

  • függessze fel a Budapest mobilitás terv 2030 gépjárműforgalmat egyoldalúan korlátozó módosításának véglegesítését,
  • szüntesse meg az indokolatlan helyeken felfestett kerékpársávokat, a karókkal történő elválasztást pedig mindenütt szüntesse meg,
  • tegye lehetővé a tisztán elektromos gépjárművek Lánchídon történő áthaladását,
  • segítse elő a belváros elkerülhetőségét biztosító kerületközi közúti fejlesztések megvalósulását,
  • támogassa az agglomerációs hivatásforgalomnak alternatívát nyújtó közlekedés fejlesztését,
  • végezetül teremtsen diskurzust az érintett szereplők között.

Emellett az aláírók annak is szükségét látják, hogy hatástanulmányok készüljenek a főváros közlekedésfejlesztése terén, és smart javaslatokkal optimalizálják Budapest közlekedését.

Munkába járáshoz kell az autó

Tudomásul kell venni, hogy Budapesten mozgó gépkocsik 70 százaléka munkába járás miatt van igénybe véve, ezeknek a parkolását biztosítani kell – mondta az ÉVOSZ képviselője, aki szerint tudomásul kell venni azt is, hogy szükség van infrastrukturális beruházásokra, ezért azt tanácsolják, hogy a főváros keresse meg a kormányzattal való együttműködési lehetőségeket.