
A reklámadó kiszélesítése komoly terhet ró a kereskedőkre – mondta Vámos György Magyarország élőben című műsorunkban.
A reklámadó értelmében reklámnak számít minden, a bolton elhelyezett, vásárlásra ösztönző felirat, amelyet ellenőrizhetnek is. A kereskedelmi szövetség főtitkára szerint előfordulhat, hogy az érintett kis- és középvállalkozói körben a növekedés mértéke a jelenlegi egyszázalékos adókulcsnak akár a tízszerese is lehet.
– A kereskedők, szolgáltatók, gyártók, beszállítók nagy része eddig egysávos rendszerben fizetett. Ha adót fizetett, akkor zömében az egyszázalékos sávban volt benne. Most 5,3 százalék lenne a jelenlegi helyzetben a reklámadó mértéke, ez azt jelenti, hogy pusztán ezen számok alapján egy ötszörös tehernövekedésről van szó. Ha kiszélesedik az adózók köre és leszűkül az adómentességi kör, akkor kiszélesedik az adóalap, és bizony lesznek olyan vállalkozások, ahol nem ötszörös, hanem tízszeres lesz az adóteher változása – emelte ki Vámos György.