NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvHír TV Archív

Már ősztől lehet reklámadó

Összehangolt tiltakozó akcióra készül a magyar média a reklámtörvény tervezete miatt. A beterjesztő, L. Simon László szerint a közösségi oldalakat is megadóztathatják, a Fidesz-frakció viszont még nem is tárgyalt róla.

  • 2014. június 03., kedd 20:45
Vágólapra másolva!

Közös fellépésre kéri a Magyar Reklámszövetség a médiavállalatokat és a szakmai szervezeteket a reklámadó miatt: felhívásukban azt kezdeményezik, hogy a következő parlamenti ülésnap előtt elsötétítéssel, fehér vagy fekete lap megjelentetésével fejezzék ki tiltakozásukat a médiumok. A reklámszövetség szerint az új közteher bevezetése elbocsátásokkal és komoly gazdasági veszélyekkel is járhat, az állam ugyanis az adóbevétel sokszorosát veszítené el. Közben a törvényjavaslat beterjesztője már a Facebookot is megadóztatná.

A közösségi oldalakat is megadóztatná

Ősszel fogadhatják el a reklámadóról szóló törvényt, de a részletszabályok még változhatnak. A javaslat benyújtója a közösségi oldalakat is megadóztatná. A reklámszövetség szerint munkahelyek kerülhetnek veszélybe. L. Simon László szerint akár az adó mértéke is változhat, ám ez egyeztetés kérdése. A fideszes politikus azt mondta: törvényjavaslata csak a nyitánya egy folyamatnak, a közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe.

– Politikusok is rendszeresen hirdetnek, mondjuk, a Facebookon. Látjuk, hogy milyen célzott hirdetések jelennek meg a YouTube-on. Látjuk azt, hogy a Google-t milyen módon használják pénzért konkrét információk eljuttatására, közben azt is látjuk, hogy itt jelentős mértékben, olyan módon jutnak bevételhez a reklámpiac ezen szereplői, hogy ezután áfafizetési kötelezettség nincs, hiszen nem magyarországi cégek számláznak. Éppen a társasági nyereségi adó az, ami az államkasszát nem gazdagítja – mondta L. Simon László.

Varga: Minden fillérért le kell hajolni

A nemzetgazdasági tárca kijelölt vezetője is beszélt a reklámadóról, szerinte még meg kell vizsgálni a hatástanulmányokat. „Minden fillérért le kell hajolni, olyan időket élünk szerintem. Majd a parlament dönt arról, hogy lesz-e reklámadó vagy nem. Amennyiben lesz, akkor annak nyilván lesz bevétele is. Nem láttam még olyan gazdasági minisztert, aki egy költségvetési bevételnek nemet tudott volna mondani” – mondta Varga Mihály.

Komoly veszélyekkel jár

Munkahelyeket veszélyeztet és komoly gazdasági veszélyekkel jár a tervezett reklámadó bevezetése – mondta Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke Magyarország élőben című műsorunkban. „Ha az a cél, hogy a költségvetési bevételeket növeljük, akkor a kommunikációs iparág az, ami hozzá tud járulni a kormányzat céljaihoz. Ezzel az intézkedéssel ellehetetlenítik a hazai tartalomszolgáltatást, nemcsak mennyiségében, hanem minőségében, arról nem is beszélve, hogy hány család megélhetése kerül veszélybe” – mondta Urbán Zsolt.

Tekintse meg a teljes interjút: