
A magyar kis- és közepes vállalkozásokat is sújtja majd a reklámadó.
A törvényhez benyújtott legutóbbi módosítás alapján ugyanis ha valaki 25 ezer forintnál nagyobb értékben akar reklámozni – például a Facebookon vagy a Google-on –, akkor neki kell befizetnie az adót. Az Együtt–PM Szövetség tiltakozik a módosítás ellen. Szerintük mivel ezek a világcégek nem Magyarországon vannak bejegyezve, behajthatatlan rajtuk a reklámadó, amelyet így a magyar cégeknek kell megfizetniük.
A szocialista párt megbízott frakcióvezetője szerint a módosító javaslatból végképp egyértelművé vált, hogy a reklámadót nem gazdasági érdekből vezette be a kormánytöbbség, hanem a sajtó korlátozására. Tóbiás József arra számít, hogy az adót az érintett vállalkozások a fogyasztókra hárítják majd.
„Újabb áldozatai vannak a médiaháborúnak, a kis- és középvállalkozások, amelyek a ma megváltozott fogyasztói szokások értelmében, az interneten, a Facebookon, a Google-on hirdetnek és igyekeznek a termékeiknek, a szolgáltatásaiknak vevőt találni” – fejtette ki Tóbiás József.