NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvAdattár A Hír TV belföldi hírei
Trükközés egy hívásért

Trükközés egy hívásért

Úgy is megkötik a szerződést a mobilszolgáltatók az ügyfelekkel, hogy tudják, nincs térerő a szerződő fél lakhelyén. Több ilyen térerőhiányos település is van Magyarországon, például a határ menti Ózd-Susán is alig lehet telefonálni. Az itt lakóknak trükkökhöz kell folyamodniuk; el kell zarándokolniuk a település meghatározott pontjaira, ha telefonálni szeretnének. Azaz nem a telefonok mobilak, hanem a telefon-előfizetők.

Vágólapra másolva!

Az Ózdhoz tartozó határ menti településen, Susán nincs térerő. A helyi Pető Nikoletta is csak egyetlen helyen tudja használni a mobilját: a házával szemben lévő, útszéli kőnél.

Ózd-Susa önkormányzati képviselője, Tartó Lajos számos hivatalban kilincselt már, de mindenhol falakba ütközött.

„Itt szokott lenni a lépcsőn. Hát nem valami erős most sem, egyes van. Most kettes már. Ingadozik egyes és kettes közt."

A képviselő a Telekommal vette fel a kapcsolatot, mivel ezzel a társasággal van a legtöbb lakónak szerződése, a legrosszabb térerő mégis ezé a szolgáltatóé.

„Kaptam egy semmitmondó választ, hogy húszmillió forintba kerül az átjátszóállomás, amelyet ide kéne telepíteni, és nem áldoznak erre a településrészre. Utána elmentem az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz, onnan átirányítottak a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez, onnan pedig a hírközlési és médiafelügyelethez küldtek. Onnan hívott egy úr, és azt mondta, hogy levelezgethetünk még nagyon sokáig, de ebből úgyse lesz semmi, nincsen ráhatásuk nekik sem arra, hogy melyik szolgáltató hová mit telepít" – mondta Tartó Lajos.

A mobilszolgáltatók általános szerződési feltételei szerint az „előfizetőt érintő szolgáltatáshoz kapcsolódó konkrét lefedettségről való tájékozódás az előfizető felelőssége". A megyei békéltető testület elnöke viszont mást gondol erről.

„Nem lehet a fogyasztóra áthárítani annak a felelősségét, hogy ő döntse el, ott, ahol lakik, a szolgáltatás nyújtható-e, hiszen laikus a kérdésben. Aki itt valamit alappal felkészülten tud mondani, az maga a szolgáltató" – ismertette a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei békéltető testület elnöke, Tulipán Péter.

Pedig törvényi szabályozás volna rá, hogy biztosítsák a megfelelő szolgáltatásról az ügyfeleket, vagy legalább arról értesítsék őket, ha ez nem megoldható.

„Jelen esetben a hírközlési törvény is ráerősít kifejezetten arra, hogy a szolgáltatónak, ha az előfizetővel előfizetési szerződést köt, akkor úgy kell tudnia nyújtania azt az adott szolgáltatást, hogy a szerződés időtartama alatt a jogosult bármikor igénybe tudja venni" – tette hozzá Tulipán Péter.

Mivel a szerződéskötéskor szükség van az ügyfél címére, gyakorlatilag alig jelentene pluszmunkát, hogy informálják az előfizetőt arról, milyen minőségű szolgáltatásra számítson, ha a lakóhelyén szeretne telefonálni.