

Jó pillanatképet készít a szövegértésre alapuló iskolai teszt a magyar diákokról.
Negyedik osztályban a magyar tanulók még az átlag felett szerepelnek a PIRLS felmérésen, amely az iskolai tananyag követését méri. Ötödik osztály után azonban romlani kezdenek az eredmények, mert ekkortól már nem csak a tananyagból kell dolgozniuk a diákoknak.
Steklács János olvasásszakértő a Newsroom című műsorunkban azt mondta, hogy tizenöt éves korra a szövegértési képességek már egyértelműen mutatják a magyar iskolarendszer esélyegyenlőtlenségét és azt, hogy mennyit számít az szövegértési gyakorlatokban a diákok családi háttere.
„Ha fokozódnak a családi és a területi különbségek, akkor az iskolarendszer diszfunkciójáról beszélünk, vagyis nem tudja ellátni a feladatát. Esélyegyenlőtlenség alakul ki, és meghatározó lesz, hogy ki milyen családba és hol születik az országban. Ez egy nyíló olló, ami társadalmi tragédiához vezethet” – fogalmazott a szakértő.
Tekintse meg a teljes interjút: