
A magyar internetes fórumokon kívül külföldi oldalakon is írnak arról a két svájci cégről, amelyek kéretlenül küldték ki termékeiket a fogyasztóknak. A vállalkozások hazai képviselője egy magyar kft. volt. A cég ügyfélszolgálatán a Panaszkönyv stábjával megpróbálták elhitetni, hogy a svájci társaságok már évek óta nem működnek. Honlapjaik viszont még mindig üzemelnek, a követeléseket behajtó szedi be. „Visszaélések abszolút nincsenek. Vagy hogyha az ügyfél panasszal él, az általában úgyis a fogyasztóvédelemhez kerül. Eddig pedig egyáltalán nem volt ezzel problémánk” – hangzott el a cég ügyfélszolgálatán.
A Gazdasági Versenyhivatal először 2007-ben bírságolta meg a három vállalkozást a fogyasztók tisztességtelen befolyásolásáért. 2009-ben jött a következő büntetés. 2010-ben pedig azért indítottak ellenük eljárást, mert kéretlenül küldtek fehérneműcsomagokat.
A Hír TV stúdiójában az egyik fogyasztóvédelmi egyesület elnöke arról beszélt, hogy a követeléskezelő cégek általában nem ellenőrzik, hogy van-e alapja a megbízásnak. „Ha egyértelmű, hogy nem rendelt semmit, akkor nyugodtan tegyen a rendőrségen feljelentést csalás miatt. Hiszen amennyiben egyértelműen bizonyítható, hogy itt olyan fogyasztók vannak, akik nem rendelnek semmit, ennek ellenére ilyen fondorlatos eszközökkel próbálnak tőlük pénzt kicsalni, akkor ez csalás” – mondta el Szép Gábor, a Teszt és Piac Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke.
A Gazdasági Versenyhivatal csak bírságot szabhat ki, nem tilthatja be a hasonlóan működő cégek működését.