
Sok a szemét, és a szállodahajók áramellátását biztosító generátorok éjszakai zaja zavarja a környékbeli lakókat – ezzel az indokkal tagadta meg nemrég az I. kerületi önkormányzat a budai rakparton lévő hat kikötőpont engedélyeinek megújítását. A Magyar Kikötő Zrt. vezetője szerint a döntésnek több tízezer nyugati turista látja kárát. A cégvezető nem tartja kizártnak, hogy a konkurencia keze van a dologban.
Varga István, a Magyar Kikötő Zrt. vezérigazgató elmondta, a konkurenciának köszönhetően a hajós cégek megsejtettek valamit. „Mi magunk sem tudtuk, mi fog történni. Úgy látszik, jobban informált volt a konkurens cég, aki a pesti oldalon köti ki a hajókat, mint mi. Nem kizárt itt semmilyen összefüggés” – tette hozzá a vezérigazgató.
Ezt a rivális társaság persze visszautasítja. „A Mahart Passnave Személyhajózási Kft. semmiféle lobbitevékenységet nem folytatott azért, hogy a Magyar Kikötő Zrt. elveszítse a partfalait. Nekik 2011. december 31-éig szóltak a szerződéseik. Ennek tudatában kötöttek szerződéseket a hajós cégekkel. Azt gondolom, hogy tisztában kellett lenniük azzal, hogy teljesen jogellenesen folytatják a tevékenységüket a 2012-es évben” – nyilatkozta Spanyik Gábor, a Mahart Passnave Személyhajózási Kft. ügyvezető igazgatója.
Abban azonban a szakma képviselőinek többsége egyetért, hogy a budapesti kikötők ügyében rendet kellene tenni. A főváros vezetése a kikötőrendezést már tervbe vette. „Az a célunk, hogy ezek a rakpartszakaszok újra fővárosi tulajdonba kerüljenek, és hogy a szállodahajókat oda helyezzük el, ahol a kiszolgálást meg lehet oldani. Van elég széles kiépített rakpart, ahol nem zavarják nagyon a városképet és a lakókat” – mondta el Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. Vitézy szerint amint az érintett partszakaszok budapesti kezelésbe kerülnek, megkezdik a rendezést.