
Jövő tavasszal már utasokat szállít a négyes metró – jelentette be a főpolgármester az első nyilvános sajtóutazáson. Tarlós István azt mondta: a kivitelezési munkák a megfelelő ütemben haladnak, a hátralévő munkák többségét az állomások belső kiépítése adja. Az Alstom szerelvények egyébként szeptembertől járnak az alagútban, hogy teszteljék a teljes rendszer megfelelő üzemelését.
Egyelőre csak az újságírók utazhattak végig az új szerelvények egyikén a 4-es metró útvonalán a Kelenföldi pályaudvartól a Keleti pályaudvarig. A sajtóbemutatót a Kálvin téri állomáson megszakította a főpolgármester. A pálya és az áramellátási hálózat elkészült, a biztosítóberendezések a beüzemelésre várnak, az állomások belső kialakítása még tart. Az első évben a szerelvényeken még lesz vonatkísérő, utána az Alstom kocsikat az automata rendszer vezeti. A 15 szerelvényből 12 érkezett meg eddig, az üzemeltetési bizonyítványt hét kocsi kapta meg, a teszteken nem volt velük gond.
A 4-es metró összköltsége már meghaladja a 450 milliárdot. Ebből 181 milliárd az uniós forrás, a fennmaradó rész 79 százalékát a magyar állam állta, a többi a főváros önrésze.