NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld

Kártalanítás csak azután, ha minden utast hazahoztak

Kevés a szállodai hely azokban az országokban, amelyeket a törölt egyiptomi utak helyett ajánlottak fel a magyar utazási irodák. A nyaralás módosítását nehezíti az iskolakezdés is. A csődbe ment Best Reisen biztosítója először a külföldön rekedt utasokat szállítja haza, és csak utána kezdi meg a többi ügyfél kártalanítását. Az iroda a célra 1,3 milliárd forintot helyezett korábban letétbe.

  • 2013. augusztus 19., hétfő 18:48
Vágólapra másolva!

Hétfő hajnalban újabb gép érkezett az egyiptomi Hurghadából a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Péntekig mind az 1300 magyar turistát hazahozzák az észak-afrikai országból, amelyet a Külügyminisztérium az utazásra nem javasolt országok közé sorolt. A kormány döntése miatt az utazási irodák nem indítanak újabb csoportokat Egyiptomba. Törökországi, tunéziai, bulgáriai vagy mallorcai nyaralást ajánlottak fel azoknak, akik befizették egyiptomi útjukat.

„Mi azt látjuk, hogy a szándék az utasok részéről nem kérdés, hogy utazni szeretnének. Úgyhogy a legtöbben, 90-95 százalék szeretne valamilyen más megoldást találni – nyilatkozta a Kartago Tours utazási iroda ügyvezetője. – Ami problémát okoz, hogy az utolsó hét van már csak hátra a szünetből és egyébként is már tele voltak a kapacitások. Viszonylag kevés hely áll rendelkezésre, de azért sokan hajlandóak szabadságot módosítani és egy héttel későbbre, vagy szeptember elejére áttenni az utazásukat” – tette hozzá Füri Mihályné.

A csődbe ment Best Reisen pórul maradt ügyfelei azután kaphatják csak vissza a pénzüket, ha az összes kint rekedt utast hazahozta a biztosító.

„Egyelőre várjuk, hogy az utazási iroda rendelkezésünkre bocsássa azokat a listákat, amelyekben rögzítik azokat az információkat, hogy hányan fizettek be korábban utat, amelyre ezt követően nem tudnak elutazni – közölte a QBE biztosítótársaság vezérigazgatója. – Hogyha ebből számunkra világossá válik, hogy a biztosítás összege elegendő lesz, akkor hamarosan – pontos időpontot most még nem tudok mondani – el tudjuk kezdeni a károk kifizetését” – mondta Dénes Attila.

Aki átutalással fizetett, az meg nem valósult szolgáltatás jogcímén a banktól visszaigényelheti a befizetett összeget, így hamarabb visszakaphatja pénzét.