NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld
Remek hatása van a mobiltelefonok iskolai korlátozásának

Remek hatása van a mobiltelefonok iskolai korlátozásának

Javult a diákok koncentrációs képessége azokban az iskolákban, ahol korlátozták az okostelefonok használatát.

  • 2025. február 28., péntek 06:41
Vágólapra másolva!

– Az iskolákat azért érdemes rangsorolni, mert tovább ösztönzi őket arra, hogy még jobban teljesítsenek – mondta Nicholas Tate brit történész, oktatási szakértő, a Konzervatív iskola című könyv szerzője, aki a Mathias Corvinus Collegium (MCC) országos gimnáziumi rangsor díjátadó gáláján adott interjút lapunknak. A szakértő hozzátette, a rangsorolás egy plusz késztetést ad az iskoláknak arra, hogy javítsanak az eddig elért eredményeiken. Ez a diákok mellett a szülőknek is hasznos, hiszen nekik kell döntést hoz­niuk arról, hogy melyik iskolát válasszák a gyerekeiknek.

Az nem feltétlenül szükséges, hogy a legelőkelőbben rangsorolt intézményt célozzák meg, mivel sok más tényezőt is figyelembe kell venniük, az viszont igen, hogy a közvélemény megismerje a valóságot. – A kormányoknak és az olyan szervezeteknek, mint a magyar MCC, el kell végezniük ezt a munkát, mert így lehet kialakítani a megfelelő módszertant, és megmutatni, hogy az iskolák mennyit fejlődtek. Az iskolai hatékonyság legjobb mérőeszköze a diákok előrehaladása: nálunk Angliában a 16 évesek között végeznek felmérést a kognitív képességekről, amit két év múlva megismételnek.

Az az iskola tud hozzáadott értéket felmutatni, ahol az eredmények összehasonlításából látszik a haladás

– mutatott rá a szakértő.

A teljes cikket a Magyar Nemzet oldalán olvashatják, IDE KATTINTVA!