NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvBelföld
Veszélyes trend a közösségi médiában

Veszélyes trend a közösségi médiában

Az internet és főleg a közösségi média vált a drogreklámozás és -kereskedelem melegágyává az utóbbi években – írta Téglásy Kristóf, a Drogkutató Intézet (DKI) stratégiai igazgatója.

  • 2025. március 24., hétfő 07:23
Vágólapra másolva!

Az utóbbi években sajnálatosan nagy teret nyert az online térben zajló drogreklámozás és -kereskedelem – hívta fel a figyelmet Téglásy Kristóf, a Drogkutató Intézet (DKI) stratégiai igazgatója. Mint írta, a közösségi média platformokon megjelenő hirdetések egyre kifinomultabb módon célozzák meg a fogyasztókat, sokszor az adott ország jogszabályi környezetét átlépve.

Szürke zóna, pszichoaktív élmény

Egyes vállalatok legálisnak tűnő, de potenciálisan pszichoaktív termékeket kínálnak. A Weedorizers például 100 százalékban legális élményt hirdet, miközben USB-kulcs formájában forgalmaz olyan termékeket, amelyek „minden hatást” biztosítanak.

A marketingnyelvezet arra utalhat, hogy olyan vegyületekről van szó, amelyek jogi szürke zónában helyezkednek el, a fogyasztók számára azonban pszichoaktív élményt nyújtanak.

A teljes cikket a Magyar Nemzet oldalán olvashatják, IDE KATTINTVA!