
Az utóbbi években sajnálatosan nagy teret nyert az online térben zajló drogreklámozás és -kereskedelem – hívta fel a figyelmet Téglásy Kristóf, a Drogkutató Intézet (DKI) stratégiai igazgatója. Mint írta, a közösségi média platformokon megjelenő hirdetések egyre kifinomultabb módon célozzák meg a fogyasztókat, sokszor az adott ország jogszabályi környezetét átlépve.
Szürke zóna, pszichoaktív élmény
Egyes vállalatok legálisnak tűnő, de potenciálisan pszichoaktív termékeket kínálnak. A Weedorizers például 100 százalékban legális élményt hirdet, miközben USB-kulcs formájában forgalmaz olyan termékeket, amelyek „minden hatást” biztosítanak.
A marketingnyelvezet arra utalhat, hogy olyan vegyületekről van szó, amelyek jogi szürke zónában helyezkednek el, a fogyasztók számára azonban pszichoaktív élményt nyújtanak.
A teljes cikket a Magyar Nemzet oldalán olvashatják, IDE KATTINTVA!