NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvxAdattár Hír TV

Megbüntették a Jófogást a félrevezető reklámja miatt

Megtévesztő volt a Jófogás apróhirdetési oldal kiemelése az ingatlanhirdetéseknél, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2 millió forintra bírságolta a portált üzemeltető Schibsted Classified Media Hungary Kft.-t – közölte a hivatal csütörtökön az MTI-vel.

  • 2017. március 30., csütörtök 13:12
Vágólapra másolva!

A GVH indoklása szerint a 2015 októberétől mobilalkalmazásban közzétett Csak a Jófogáson kiemelés azt üzente, hogy az érintett hirdetések kizárólag a Jófogás oldalán láthatóak, miközben azokat abban az időben más oldalakról is elérhették a fogyasztók.

Hozzátették, hogy a vállalkozás 2015. októberi sajtóközleménye is megtévesztő volt, mert annak alapján az üzletfelek abban bízhattak, hogy növekszik a portál ingatlanrovatának látogatottsága és ezzel emelkedik a hirdetések ár-érték aránya. A hirdetett kizárólagosság alkalmas lehetett arra, hogy a professzionális hirdetőket a hirdetés előnyeit és az azoktól várható eredményeket illetően megtévessze – írták.

A hivatal a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett, a szolgáltatások értékesítési bevételekből indult ki. Enyhítő körülményként értékelték, hogy a vállalkozás már a versenyfelügyeleti eljárás alatt módosította kereskedelmi gyakorlatát, kiegészítő információval módosította a kiemeléseket, valamint kidolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatot nyújtott be a versenyfelügyeleti eljárás korai szakaszában és megvalósította vállalásainak egyes elemeit.

A GVH a 2015. november 19. és 2016. január 31. közötti időszakra megszüntette az eljárást.

Továbbiak a témában