NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvGazdaság

Felavatták a MÁV első hazai fejlesztésű munkagépét

Saját fejlesztésű és gyártású vasúti munkagépet avattak Jászkiséren. A szállításra és vontatásra is alkalmas járművet pályakarbantartási munkálatokhoz használják majd. Az ötszázmillió forint értékű gépet Lencse névre keresztelték, tervezője, Lencse József után.

  • 2014. január 16., csütörtök 19:24
Vágólapra másolva!

Elkészült a MÁV első hazai fejlesztésű és gyártású karbantartó darus vasúti járműve, amelynek indítókulcsát Dávid Ilonának adták át Jászkiséren. „Annyira büszke vagyok önökre, hogy olyan jármű előtt állhatok, amelyet önök készítettek – mondta a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Nemcsak önök készítették, hanem önök terveztek. Saját szaktudásunkat használtuk föl, saját anyagainkat, és megmutattuk, hogy képesek vagyunk megújulni, és saját magunk új eszközöket gyártani” – fogalmazott Dávid Ilona.

A MÁV négy darab járművet rendelt leányvállalatától, kettő már elkészült, a másik kettőt májusban adják majd át. „Elsősorban vasúti szakanyagok, leginkább vasúti sínek szállítására alkalmas – árulta el a MÁV FKG Kft. főkonstruktőre. – Két daru segítségével 25 méteres sínt tud a helyszínre, illetve a használt sínt visszaszállítani” – tette hozzá Lencse József. Az anyag és személyszállításra is alkalmas jármű télen akár 20-30 centis havat is le tud kotorni a vasúti pályáról, bozótvágója pedig a sínek környezetét képes megtisztítani.

„A kormányzati ciklusban elfogadott, a közösségi közlekedésről szóló törvényben rögzítettük, hogy a kötött pályás közlekedésnek van a személyszállításban elsőbbsége, amennyiben az megfelelő színvonalú. Ezért nagy a jelentősége, és mindent meg kell tennünk a fejlesztés érdekében” – mondta Völner Pál infrastrukturális államtitkár. Az államtitkár elmondta azt is, hogy a több ezer kilométeres magyarországi vasúthálózat megújítására 2014 és 2020 között 800-900 milliárd forintot fordít az állam, jórészt uniós forrásokból.