
Egyhetes sztrájkot tartanak az Air France pilótái. Azért szüntették be a munkát, mert a vállalat a fapados-leánycégénél alkalmaznák őket, a jelenleginél rosszabb feltételekkel. A mostani lehet a leghosszabb sztrájk az Air France történetében 1998 óta.
A legnagyobb francia légitársaság gépeinek fele nem szállt fel hétfőn, miután a pilóták egyhetes sztrájkba kezdtek. Az Air France a tulajdonában lévő fapados-légitársaságnál, a Transaviánál alkalmazná tovább a pilóták egy részét, a jelenleginél alacsonyabb fizetéssel.
Az Air France 65 ezer sms-t küldött szét, hogy figyelmeztesse az utasokat a munkabeszüntetésre, de így is akadtak, akik a repülőtéren szembesültek járatuk törlésével. „Minket nem értesítettek. Amikor megérkeztünk, láttuk, hogy törölték a járatot. Most vonattal próbálunk hazamenni, de legalább ennek a költségét visszatérítik” – mondta egy utas.
Más utasok szerint sem volt megfelelő a tájékoztatás: „Megértem a pilótákat, de sajnos nekünk okoztak problémát. Ha egyedül lennék, nem bánnám, értem, hogy sztrájkolni akarnak, de gyerekekkel vagyok, akiknek holnap iskolába kellene menniük.”
Bár a vállalatnak naponta 10-15 millió eurós veszteséget jelent a munkabeszüntetés, továbbra is kizárja, hogy a pilóták ugyanolyan juttatásokat és fizetést kapjanak az új fapados járatokon, mint az Air France-nál. Ha nem tudnak megegyezni, ez lehet a leghosszabb sztrájk a légitársaságnál 1998 óta.