
Jövő év elejétől tilos újságokban szeszes italokat reklámozni Oroszországban. A moszkvai kormány nemrég betiltotta az utcai- és a televíziós italhirdetéseket is, és további áremeléseket terveznek, hogy visszaszorítsák az alkoholizmust. Az Egészségügyi Világszervezet szerint minden ötödik orosz alkohollal kapcsolatos betegségben hal meg.
Az orosz kormány egyre szigorúbb törvényekkel szorítaná vissza az országban aggasztó méreteket öltő alkoholizmust. Július óta tilos szeszes italokat reklámozni a hirdetőtáblákon vagy a televízióban, januártól pedig a magazinokból is kiszorulnak az ilyen jellegű hirdetések. Az új rendelkezés az italgyártókat és a reklámipart érinti hátrányosan. A nagy cégek ugyanakkor felkészültek az új jogszabály kijátszására.
A moszkvai kabinet korábban megemelte a röviditalok árát, egy üveg vodkát immár legkevesebb 900 forintnak megfelelő rubelért árusíthatnak. A sör adója pedig az idei 20 százalékon felül jövőre újabb 25, 2014-ben pedig további 20 százalékkal nő majd. A lakosság egy része mégis úgy gondolja, a szabályozások nem változtatnak az oroszok italozási szokásain.
Az Egészségügyi Világszervezet felmérése szerint az oroszországi szeszesital-fogyasztás a kritikus érték duplája, és minden ötödik ember alkohollal kapcsolatos betegségek miatt hal meg.