NapindítóHíradóVezércikkPaláverBayer ShowLáncreakcióRadarMonitorKommentHírFM
HírTvKülföld

Moszkva felveszi a kesztyűt

Jövő év elejétől tilos újságokban szeszes italokat reklámozni Oroszországban. A moszkvai kormány nemrég betiltotta az utcai- és a televíziós italhirdetéseket is, és további áremeléseket terveznek, hogy visszaszorítsák az alkoholizmust. Az Egészségügyi Világszervezet szerint minden ötödik orosz alkohollal kapcsolatos betegségben hal meg.

  • 2012. augusztus 21., kedd 20:52
Vágólapra másolva!

Az orosz kormány egyre szigorúbb törvényekkel szorítaná vissza az országban aggasztó méreteket öltő alkoholizmust. Július óta tilos szeszes italokat reklámozni a hirdetőtáblákon vagy a televízióban, januártól pedig a magazinokból is kiszorulnak az ilyen jellegű hirdetések. Az új rendelkezés az italgyártókat és a reklámipart érinti hátrányosan. A nagy cégek ugyanakkor felkészültek az új jogszabály kijátszására.

A moszkvai kabinet korábban megemelte a röviditalok árát, egy üveg vodkát immár legkevesebb 900 forintnak megfelelő rubelért árusíthatnak. A sör adója pedig az idei 20 százalékon felül jövőre újabb 25, 2014-ben pedig további 20 százalékkal nő majd. A lakosság egy része mégis úgy gondolja, a szabályozások nem változtatnak az oroszok italozási szokásain.

Az Egészségügyi Világszervezet felmérése szerint az oroszországi szeszesital-fogyasztás a kritikus érték duplája, és minden ötödik ember alkohollal kapcsolatos betegségek miatt hal meg.